Ředitelka
O školce
Naše mateřská škola se nachází ve středu vesnice Červená Hora u hlavní komunikace, přesto mají děti možnost využití rozlehlé zahrady se spoustou zeleně oddělené od hlučného okolí, dále klidného prostředí v okolí MŠ, lesů a sportovního hřiště.
Mateřská škola má v současnosti kapacitu 26 dětí. Jde o heterogenní skupinu dětí od 2 - 7 let. Děti využívají velký prostor dvou prosluněných tříd, kde jedna třída slouží jako herna a jídelna, druhá jako herna a ložnice. Třídy jsou vybaveny novým nábytkem. Z části je podlahová krytina a zbytek kryje měkký koberec. Ve třídě je počítač s výukovými programy. Okna jsou zastíněna žaluziemi.
Součástí školy je kuchyň a je propojena výdejním okýnkem se třídou – jídelnou. Nábytek a veškeré učební pomůcky a herní prvky v mateřské škole průběžně modernizujeme.
Za budovou mateřské školy je školní zahrada s pískovištěm, lanovou pyramidou, kolotočem, průlezkou, tabulí, pružinovým houpadlem, houpačkami, zahradním nábytkem, domečkem pro děti a nově - věžová sestava se skluzavkou, balančními a šplhacími prvky.
Zahrada odpovídá bezpečnostním normám a každoročně prochází revizí herních prvků. Zahrada vede děti k aktivnímu učení, sbírání zkušeností, pozorování, experimentování s přírodním materiálem. Všechny vnitřní i venkovní prostory splňují bezpečnostní a hygienické normy dle platných předpisů.
Osobní přístup – S dětmi pracují kvalifikovaní pedagogové, kteří se snaží upřednostňovat moderní pedagogický styl nabídky činností, prožitkového a kooperativního učení v integrovaných blocích. Respektování individuálních potřeb a možností jednotlivých dětí je prioritou.
Učitelka
Asistentka a učitelka
Asistentka pedagoga
Kuchařka
Školnice
Rok se sovičkou Emilkou v MŠ
Cíle mateřské školy:
- šťastné a spokojené děti
- spokojení rodiče
- individuální přístup s respektováním potřeb jednotlivých dětí
- dostatek pohybu
- dostatek pobytu v přírodě
- pomoc dětem při adaptaci v MŠ
- příprava dětí pro vstup do základní školy
Organizace:
- vzdělávání dětí je uskutečňováno ve všech činnostech a situacích, které se během dne vyskytnou, vyváženým poměrem spontánních a řízených aktivit, s cílem zajistit dětem optimální rozvoj sledovaných oblastí vývoje.
- pedagogický sbor dbá na zajištění všech psychosociálních, materiálních i technických podmínek pro efektivitu vzdělávací činnosti u každého z dětí – vždy je respektována individualita dítěte, s ohledem na jeho pedagogické potřeby.
- mateřská škola je v provozu od 6:30 do 15:45 hodin. Nejvhodnější doba pro příchod dítěte do MŠ je do 8 hodin, aby se mohlo zúčastnit všech aktivit.
- při nástupu dítěte do mateřské školy probíhá adaptační program, který je pro jednotlivé děti individuálně upraven tak, aby docházelo k postupné adaptaci, pokud možno bez stresu, dle potřeb každého dítěte.
- pedagog se snaží o vytvoření vstřícného, klidného a pohodového prostředí pro děti.
- denně je uskutečňován pobyt venku, pouze za velmi nepříznivého počasí je nahrazen jinou aktivitou v budově školy.
- v režimu dne jsou pevně stanoveny časy k podávání stravy, aby byly dodržovány vhodné intervaly mezi jídly. Dětem je nabízena plnohodnotná, vyvážená strava, jsou dodržovány zásady zdravé výživy a plněny požadavky pestrého „spotřebního koše“.
- v rámci pitného režimu jsou dostupné tekutiny dětem během celého dne.
- děti jsou odváděny z MŠ dle potřeb rodičů v čase do ukončení provozu v 15:45 hod.
Organizace dne:
Organizaci dne v MŠ rozdělujeme na 3 hlavní části – ranní činnosti, dopolední činnosti a odpolední činnosti. Každodenní program dětí v MŠ má napomáhat zdravému způsobu života dětí. Připravuje se a plánuje se zřetelem na potřeby vývoje dětí – je pružný, umožňuje reagovat na neplánované situace, dovoluje zohlednit náladu skupiny dětí.
Ranní činnosti
6:30 – 8:30 scházení dětí – do 8:30 hod.6:30 – 9:00 spontánní herní aktivity, individuální i skupinová práce zaměřená na rozvoj sociálních, poznávacích, estetických a pohybových dovedností dětí
Dopolední činnosti
9:00 – 9:30 doba podávání přesnídávky s respektováním zásad hygieny a bezpečnosti dětí9:30 – 10:05 didakticky zacílené činnosti (spontánní a organizované činnosti), vzdělávání dle integrovaných bloků dle ŠVP a dle TVP PV, prožitkové a integrované učení probíhá ve skupinách či individuálně
10:05 – 12:05 dvouhodinový pobyt dětí venku
12:05 – 12:30 oběd
Odpolední činnosti
12:35 – 14:00 odpočinek dětí, četba, nabídka aktivit v nespavém režimu14:45 – 14:30 odpolední
14:30 – 15:45 odpolední činnosti dle zájmu a přání dětí, individuální práce s dětmi, dokončení didakticky cílených činností
Aktivity
Nadstandartní aktivity
Angličtina s paní Kloudovou
Další aktivity
- MŠ se zapojila do OP VVV v projektu „Šablony II”. Z tohoto projektu jsou financovány některé vzdělávací, personální a materiální výdaje.
- Děti z předškolních tříd se každoročně účastní plaveckého výcviku pořádaného „Plaveckou školou Náchod”.
- Pro děti od 4 let pořádáme každoročně ve spolupráci s lyžařskou školou K+K Jánské Lázně lyžařský výcvik.
- Organizujeme různé výlety, exkurze, poznávací, sportovní a kulturní akce v MŠ.
- Účastníme se výstav a divadelních představení v MŠ i v kulturních zařízeních mimo školu.
- Pořádáme tematicky zaměřené besedy např. s Městskou policií, Hasiči apod.
- Každoročně pořádáme akce pro děti a rodiče, společné tvoření výrobků, třídní besídky nebo akce na školní zahradě.
Spolupracujeme
- s PPP Náchod, s SPC Náchod i jinými SPC, s klinickými logopedkami a psycholožkami
- s obecním úřadem Červená Hora a jejich kulturní komisí, děti vystupují při příležitostech vítání nových občánků města a podílí se na programu pro seniory
- s Městskou knihovnou v Červeném Kostelci, která pro děti pravidelně připravuje besedy
- s mateřskými školami v okolí (MŠ Studánka Červený Kostelec, ZŠ a MŠ Olešnice)